Boston in naša pot domov

V petkovih večernih urah smo utrujeni prispeli v Boston, ki je bil naša zadnja destinacija pred povratkom v Slovenijo.

Prvi dan smo zaradi deževnega vremena preživeli v našem stanovanju, poskrbeli za pranje perila ter nakupili živila potrebna za naše zadnje dneve v ZDA. Vzeli smo si tudi nekaj časa za planiranje društvenih zadev, ki nas še čakajo po ekskurziji. Zvečer smo se, kot že večkrat, zabavali ob igrah s kartami.

Naslednji dan smo se odpravili na Freedom Trail, 4 kilometre dolgo pešpot skozi stari del Bostona, ki se vije mimo več pomembnih zgodovinskih stavb in lokacij. Sprehodili smo se po parku Boston Common, najstarejšem javnem parku v ZDA. Ogledali smo si tudi nekaj zgodovinsko pomembnih cerkva, pokopališč, na katerem so pokopani starši Benjamina Franklina, John Hancock – nekdanji guverner Massachusettsa in podpisnik Deklaracije o neodvisnosti ter številni drugi ljudje pomembni za razvoj Bostona. Ogledali smo si tudi jadrnico USS Constitution, ki je najstarejša še vedno delujoča vojaška ladja na svetu, saj je bila splavljena leta 1797. Prav tako smo se po 294 stopnicah povzpeli na 67 m visok vojni spomenik Bunker Hill Monument ter si ogledali muzej ob njem. Spomenik in muzej opisujeta eno izmed prvih bitk v ameriški vojni za neodvisnost. Dan smo zaključili s kratko vožnjo s trajektom, z lepim pogledom na mesto, ter se nato posladkali s priljubljenimi ameriškimi “donuti”.

Bunker Hill Monument
Pogled na Boston iz trajekta

Naslednji dan smo se odpravili na ogled univerze MIT. Poleg razstav in eksponatov inovacij na šolskem hodniku nas je najbolj navdušil obisk tamkajšnjega muzeja, ki se osredotoča predvsem na zanimive izume ter ideje tamkajšnjih študentov in alumnov. Velik del muzeja predstavljajo roboti, od katerih so se nekateri zmožni učiti čustvenega izražanja ter empatije do sogovornika, motorike ter premikanja in posnemanja obnašanja živali (npr. mravelj). Del muzeja opisuje navtične iznajdbe, predvsem razvoj parnikov, razvoj holografije, arhitekture, zanimiv pa je tudi del z umetniško-mehanskimi izdelki narejenimi pretežno iz žice.

Robot, ki je zmožen izražati čustva
Umetniški izdelek, ki predstavlja (de)kompozicijo stola

Naslednji dan nas je pričakalo nekoliko hladnejše vreme. Obiskali smo univerzo Harvard, kjer smo se pridružili uradnemu ogledu, ki ga je vodil eden izmed študentov fakultete, in si ogledali kampus. Univerza Harvard je bila ustanovljena še v kolonialnem času – leta 1636, in je najstarejša univerza v ZDA. Starosti primeren je tudi izgled kampusa, saj je večina zgradb starejših od 200 let, pri čimer je najstarejša iz leta 1720. Večino stavb ima rdečo opečnato obličje z belimi okni, kar predvsem spominja na angleško predmestje ali na angleške univerze iz podobnega obdobja.
Starejše zgradbe v Bostonu imajo namreč arhitekturno zelo angleški pridih, saj je bilo to območje severovzhodnih ZDA, ki poleg zvezne države Massachusetts obsega še 5 drugih držav (področje New England – “Nova Anglija”), najprej kolonizirano s strani Anglije oz. Velike Britanije.

Skupinska slika s Harvarda, z značilno angleško arhitekturo v ozadju

Skozi predstavitev smo vsaj delno dobili vpogled v življenje povprečnega študenta na Harvardu. Opazili smo, da daje univerza poleg trdemu delu in izobraževanju, velik poudarek tudi na druženje in kulturo, ki združuje vse študente. Študentje prvega letnika živijo v istih domovih in jejo v isti jedilnici, ki je primarno namenjena njim. S tem študentom prvih letnikov olajšajo spoznavanje svojih sošolcev, ki prihajajo iz celotnega sveta in s tem omogočajo razvitje močnih družbenih vezi. Nepisano pravilo na kampusu je, da se vsega ne moreš naučiti iz knjig, temveč da je vsaj del tega kar se boš naučil na univerzi to, kar se naučiš pri pogovorih z vrstniki.

Poleg splošnega predmetnika ponujajo tudi več kot 400 izbirnih aktivnosti, ki jih po večini organizirajo študenti sami. Imajo klub za ljubitelje čebel, plezalno društvo, geološko društvo, italijansko društvo…

Harvard je bil tudi naš zadnji obisk v ZDA. Naslednji dan smo se namreč zbudili že ob 4h zjutraj ter se po kratkem zajtrku odpravili proti letališču Boston Logan International Airport. Ob 7:30 smo poleteli proti Londonu, kjer smo po šestih urah in pol urah vožnje srečno pristali. Sledil je hiter prestop na letalo za Benetke. Okoli 21h po lokalnem času (s prejšnjim letom smo zaradi časovne razlike izgubili 5 ur) smo odleteli proti Benetkam. Okoli pol polnoči smo nato pristali na letališču Marco Polo v Benetkah. Zaradi izgubljene prtljage enega od članov, ki je po besedah tamkajšnjega osebja predvidoma ostala na Londonskem letališču, smo se šele okoli ene ure zjutraj s kombijem Nomago Travel odpravili proti Ljubljani, s čimer smo zaključili letošnjo strokovno ekskurzijo Bitstamp USA Tour 2019.

Naš Matic nekaj trenutkov preden smo zapustili ZDA

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja